1. Perhokalastajat.net
  2. Keskustelu
  3. Galleria
  4. Uutiset
  5. Artikkelit
  6. Arvostelut
SpeyClave Mistpool Perhokolmio Kymi Fishing Shop
Tänään on 19.05.2013 04:31

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 335 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 ... 23  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: 14.01.2012 10:16 
Poissa

Jos palataan aiheeseen, niin minulla olisi pari kysymystä liittyen nykyrannareihin.

Ensinnäkin, mistä kotimaasta saa tähän aikaan vuodesta 50 lbs intteri Sawadaa, tarve olisi Skotlantiin maaliskuussa.

Toiseksi, onko kokemuksia Guidelinen Complinesta, joka on 50 lbs intteriluokassa Sawadan vastaavan identtinen kaksonen. Onko kyseessä sama siima, vai onko niissä jotain eroja käytännössä? Tämä kysymys siksi, jos ensimmäinen tuottaa vesiperän...

Profiili  

ViestiLähetetty: 14.01.2012 11:32 
Poissa

Sawadaa saa ainakin Mistpoolista.

http://mistpool.com/index.php?cPath=43_58

Complinestä ei omia kokemuksia, mutta tässä Guiden "propagandaa" aiheesta.

http://www.guideline.no/Choosing+Runnin ... FRvW5S.ips

-T-

Profiili  

ViestiLähetetty: 14.01.2012 11:55 
Poissa

Mulla oli tota Complinee joku kolme-neljä vuotta sitten rulla. Hyvän tuntusta kamaa. Sattu vaan pieni haaveri sen kanssa ja lopetin sen käytön sen jälkeen. Meni jostain syystä poikki kun revin ampparia pohjasta Tammerilla. Täytyis ottaa uusinta käsittelyyn jossain vaiheessa.

Profiili  

ViestiLähetetty: 14.01.2012 12:00 
Poissa

pjokela kirjoitti:
Kuutisen sivua kahlasin tätä keskustelua.
Kaksi uutta juoksusiimaa mainittiin: Guidelinen hybridi (?) LSL ja joku Miracle Braid, jota näköjään saa venymättömänä ja venyvänä. Jaa, Loopin optia kehaistiin myös, mutta se ei taida aivan uutuus olla.
Siinäkö kaikki?

Uutuuksista Airflon extreme rannari oli mulla viime vuoden käytössä. Parempi kuin normi Ridge, mutta vähänkään likaisena jämähtää ikävästi veteen. Putsattuna varsin toimiva.

Pinnoite on jäykempää ja siten omaan makuun parempaa kuin normi Ridgessä. En kyllä siltikään ikipäivänä ottais tota tropiikkiin käyttöön vaikka sitä myyntitekstejen mukaan vois niissäkin lämmöissä käyttää.

Profiili  

ViestiLähetetty: 14.01.2012 13:01 
Poissa

Tuoteselostukset ovat noissa varsin heikkoa tasoa - stiffer outer coating. Ytimestä ei vaivauduta kertomaan mitään ainakaan niin, että normi lukihäiriöinen huomaisi. Mutta hienoa, että "renkaista sujahtaa kuin monorannari"!
Ok, entisillä mennään.
Sawada-alennus taisi Capricornilla mennä jo ohitse? Vaikka SpeyLine sitä Suomesta etsikin. On se sentään entistä Suomea!

Profiili  

ViestiLähetetty: 14.01.2012 13:21 
Poissa

SpeyLine kirjoitti:
Jos palataan aiheeseen, niin minulla olisi pari kysymystä liittyen nykyrannareihin.

Ensinnäkin, mistä kotimaasta saa tähän aikaan vuodesta 50 lbs intteri Sawadaa, tarve olisi Skotlantiin maaliskuussa.

Toiseksi, onko kokemuksia Guidelinen Complinesta, joka on 50 lbs intteriluokassa Sawadan vastaavan identtinen kaksonen. Onko kyseessä sama siima, vai onko niissä jotain eroja käytännössä? Tämä kysymys siksi, jos ensimmäinen tuottaa vesiperän...

Sawadaa en nyt viimeaikoina ole käyttänyt, joten en ihan tarkasti osaa sanoa eroista, mutta hyvin lähellä ovat toisiaan. Tuskin aivan identtisiä, mutta käytännössä hyvin samanlaisia sekä materiaalin, että muodon osalta. Tarkempaa analyysiä en osaa sanoa, mutta kai noissakin mieltymyseroja voi olla?

Mutta mitä käyttötarkoitukseesi tulee, niin omakohtaisten kokemusten perusteella ainakin Compline on toiminut springerille helmi-maaliskuun taitteessa (ja uskon tomivan tänävuonnakin ;)). Sawadasta ei kokemusta :D

-T.Kilpi

Profiili  

ViestiLähetetty: 14.01.2012 13:35 
Poissa

pjokela kirjoitti:
Tuoteselostukset ovat noissa varsin heikkoa tasoa - stiffer outer coating. Ytimestä ei vaivauduta kertomaan mitään ainakaan niin, että normi lukihäiriöinen huomaisi. Mutta hienoa, että "renkaista sujahtaa kuin monorannari"!
Ok, entisillä mennään.
Sawada-alennus taisi Capricornilla mennä jo ohitse? Vaikka SpeyLine sitä Suomesta etsikin. On se sentään entistä Suomea!

Se piti tosta Extremestä sanoa, että se varsin hyvä rannari esim. veneestä heitettäessä amppareilla. Kahlatessa se vaatii painavaa siimaa joka jaksaa vetää sitä perässään koska se tuppaa jämähtämään virtaan. Paras rannari mitä mulla on speysiimojen perään jos ei haeta sitä aivan maksimi rykäsyä.

Omasta mielestä se on harmittava juttu, että ovat tuon tehneet noilla urituksilla koska tossa on muuten lähes kaikki palaset kohdallaan. Ne urat vaan tuppaa likaantumaan niin perkuleen herkästi, että jos ei ole joka päivä sitä putsaamassa niin se muuttuu tommoseks jämähtäväksi. Sen Cold water runnarin taas ovat tehneet ilman uria ja se lähtee vedestä tosi nätisti, mutta on taas muuten liian löysää, että siitä tykkäisin. Ihme touhua :) .

Se mikä minua on kouluja käymättömäna ihmetyttänyt on se, että miksi tuo "likaisuus" ei vaikuta lainkaan siihen miten hyvin se rannari luistaa vaparenkaista vaan pelkästään siihen miten se lähtee vedestä? Nimittäin jos toi rannari on vaikka kallion päällä niin se lentää todella hyvin.

Profiili  

ViestiLähetetty: 14.01.2012 13:38 
Poissa
Ylläpito

Oiskohan sen vuoksi, että pinnoitetut siimat ovat yleensä hydrofobisia, mutta kun likaantuvat, tuo ominaisuus katoaa, joten imeytyy kiinni veteen ihan eri tavalla. Kai ne vesilinnutkin ja merisaukot ynnä muut tämän takia pitävät höyhenpukua/turkkia kunnossa.

Profiili  

ViestiLähetetty: 14.01.2012 13:53 
Poissa

pjokela kirjoitti:
Kuutisen sivua kahlasin tätä keskustelua.
Kaksi uutta juoksusiimaa mainittiin: Guidelinen hybridi (?) LSL ja joku Miracle Braid, jota näköjään saa venymättömänä ja venyvänä. Jaa, Loopin optia kehaistiin myös, mutta se ei taida aivan uutuus olla.
Siinäkö kaikki?

Minulla on sellainen mielikuva, että kaikki uudemmat kahirannarit eri valmistajilla ovat uusiutuneet huomattavasti eri valmistajilla. Ridgestä puheenollen, niiin Guiden vihreässä Salmon rannarissakaan ei enää ole likaa kerääviä uria. Näin ollen monorannareiden vertaaminen vanhoihin pinnoitettuihin /kahirannareihin ei pidä enää paikkansa.

Profiili  

ViestiLähetetty: 14.01.2012 15:39 
Poissa

Tässä keskustelussa on ollut yksi huvittavakin piirre. Minä puollustan kahirannareita, vaikka kuulemma kalastan pidemmillä heitoilla ja monet puollustavat liukurannareita, jotta saa pidempiä heittoja. #-o :lol:

Profiili  

ViestiLähetetty: 14.01.2012 17:02 
Poissa

Riku kirjoitti:
Tässä keskustelussa on ollut yksi huvittavakin piirre. Minä puollustan kahirannareita, vaikka kuulemma kalastan pidemmillä heitoilla ja monet puollustavat liukurannareita, jotta saa pidempiä heittoja. #-o :lol:

Tässä keskustelussa on ollut aika monta muutakin asiaa, kuin HEITTÄMINEN, PITKÄLLE.

Profiili  

ViestiLähetetty: 14.01.2012 17:17 
Poissa

Konna kirjoitti:
...Sawadaa en nyt viimeaikoina ole käyttänyt, joten en ihan tarkasti osaa sanoa eroista, mutta hyvin lähellä ovat toisiaan. Tuskin aivan identtisiä, mutta käytännössä hyvin samanlaisia sekä materiaalin, että muodon osalta. Tarkempaa analyysiä en osaa sanoa, mutta kai noissakin mieltymyseroja voi olla?

Mutta mitä käyttötarkoitukseesi tulee, niin omakohtaisten kokemusten perusteella ainakin Compline on toiminut springerille helmi-maaliskuun taitteessa (ja uskon tomivan tänävuonnakin ;)). Sawadasta ei kokemusta :D

-T.Kilpi
Sawada toimii oikein hyvin springerille, ainakin maaliskuun loppupuolella. Mulla on sellainen kutina, että saattavat olla ihan samaa tavaraa nämä Compline ja Super Sawada, mutta varmuutta asiasta ei ole.

Tällä hetkellä Mistpoolista on loppu 50 lbs intteri. Capricornista voisi tuota Intter Superia 50 lbs tilata, jos lähempää ei saa.

Profiili  

ViestiLähetetty: 14.01.2012 18:49 
Poissa

No joo, ehkä edellinen kommettini oli epäoleellinen. Asiaan. Itse kaipaisin samanlaista teflonpintaista kuituytimellä olevaa rannaria, kuin mitä Vibe 125 kellusiiman rannari on. Olisi liukasta ja suorana pysyvää. Niitä vain sopivina paksuuksina, jotta saisi säädettyä sopivan painosuhteen eri siimoille.

Profiili  

ViestiLähetetty: 15.01.2012 13:52 
Poissa

Törmäsin Red Shedin sivustoilla tuollaiseen väitteeseen Gamman Frog Hairista, että tätä ei tarvisisi ollenkaan pehmittää ennalta vedessä. En tarkistanut, että onko väite kauppiaan (Poppyn), mutta ilmeisesti kuitenkin valmistajan/markkinoijan. Kyse lienee kuitenkin mono-tyyppisestä siimasta? Hintakin viittaisi siihen.
Varsinainen uutuushan tämä ei ole, joten onko tästä kokemuksia?

Laitetaan nyt kopioitu näyte sivustolta:
"Many shooting/running lines must be presoaked the night before and kept wet right up until fishing time to help make them more flexible. But not Frog Hair! GAMMA's proprietary manufacturing process eliminates this bothersome step to ensure greater suppleness and more flexibility throughout the line."

Tuon hintaiseen juoksusiimaan ostokynnys madaltuu, vaikka kyllä mä joudan kalareissulle pakatessani vähän siimaa kostuttamaankin ja olen aivan tyytyväinen käytössäni oleviin "intteri"-monoihin, mutta toisaalta mä ymmärrän jos joku sellaista valmistelua haluaa välttääkin. Se avarakatseisuus tarkoittaa kai myös shoppailua ja tavaran keräilyä.

Profiili  

ViestiLähetetty: 15.01.2012 14:53 
Poissa

pjokela kirjoitti:
Törmäsin Red Shedin sivustoilla tuollaiseen väitteeseen Gamman Frog Hairista, että tätä ei tarvisisi ollenkaan pehmittää ennalta vedessä. En tarkistanut, että onko väite kauppiaan (Poppyn), mutta ilmeisesti kuitenkin valmistajan/markkinoijan. Kyse lienee kuitenkin mono-tyyppisestä siimasta? Hintakin viittaisi siihen.
Varsinainen uutuushan tämä ei ole, joten onko tästä kokemuksia?

Laitetaan nyt kopioitu näyte sivustolta:
"Many shooting/running lines must be presoaked the night before and kept wet right up until fishing time to help make them more flexible. But not Frog Hair! GAMMA's proprietary manufacturing process eliminates this bothersome step to ensure greater suppleness and more flexibility throughout the line."

Tuon hintaiseen juoksusiimaan ostokynnys madaltuu, vaikka kyllä mä joudan kalareissulle pakatessani vähän siimaa kostuttamaankin ja olen aivan tyytyväinen käytössäni oleviin "intteri"-monoihin, mutta toisaalta mä ymmärrän jos joku sellaista valmistelua haluaa välttääkin. Se avarakatseisuus tarkoittaa kai myös shoppailua ja tavaran keräilyä.

Jep, minulla löytyy tuota 50lb. frogia. En ole tuota liotellut ennen kalastusta, venytellyt kyllä varsinkin talvisissa olosuhteissa... En mä oikeastaan ole erityisesti huomannut että pitääkö tuo mainos puhe miten hyvin paikkansa, aika samalta se tuntuu mitä muutkin monot, ehkä slickshootteri vaatii mielestäni vähiten mitään toimenpiteitä ennen kalastusta tai en ainakaan sille etukäteen mitään tee...
http://www.froghairfishing.com/fly-fish ... oduct=1047
Tuolla vielä tuotteen kotisivu josta lisää infoa.

Profiili  

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 335 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 ... 23  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]