Riku kirjoitti:
Ylipäätään A.Sorro voisi vaikka kirjoittaa heittoteknisen kirjan, jossa heiton kaikki teoriapalaset olisivat eritelty ja mielummin ilman alaheittorajoitteita, eli kaiken pituisten siimojen heittämisestä. Tietoa kyllä löytyy tarpeeksi, vaan löytyykö halua sen paperille laittamiselle. En usko, että näitä on missään paperille pistetty, ei ainakaan suomeksi.
Tai sitten joku kääntää "Bättre flugfiske" kirjan ja videon enkuksi tai suomeksi
Riku kirjoitti:
Kyllä Jörkka ainakin tuossa videolla laajentaa heittokaarta yläkättä eteen viemällä ja on vähän pakkokin, jos pidemmälle aikoo järkevästi heittää. Syystä, ettei heittämisessä ole oikein järkeä käyttää lantionkiertoa ( yläkäden olkapää edestä taakse ) vain taakse päin, vaan on toki järkevää käyttää samaa lantionkierron voimaa myös eteenpäin ( yläkäden olkapää takaa eteen), jolloin varsinainen käsillä heittäminen jää minimiin. Eli ei ole paljoa järkeä väsyttää käsiään, jos ei kerran ole pakko, varsinkin kun lantionkierrolla saa vielä tasaisemman kiihdytyksen, enemmän heittovoimaa ja tehokkaamman etustopin.

Korotan osallistumiseni "Riku Sorron heittokurssille" rahastoon 70 euroon. Jos tästä rahalla pääsis, kun kirjoittamalla se ei tule ikinä onnistumaan.
Riku kirjoitti:
Niinpä, silti Jörkka on aina selittänyt, että Loopin vavat toimivat jotenkin tietyllä erityisellä tavalla, jotta ne soveltuvat hänen alaheittoihinsa. Tämä ei minusta pidä paikkansa, koska vavat toimivat hyvin ja loogisesti, heitti niillä miten hyvänsä, millaista siimaa tahansa.
Meneeköhän Rikulla nyt hieman aikajanat solmuun. Kyllä, he mainostivat paljon alaheittoa ja siihen soveltuvia välineitä aikanaan, kun lanseerasivat konseptinsa. Mutta silloin ei ollut oikeen mitään muuta vastaavaa markkinoilla. Ihan aluksi vaihtoehdot olivat lähinnä Sagen 3000 markan vapa (rpl) ja loopin 400 markan vapa (adventure, ei colour conceptiin kuuluva). Ei ne enää taida läheskään pelkästään alaheittoa markkinoida...
Huomionarvoista muuten on, että muistelen heidän sanoneen, että alaheittoa voi heittää kaikilla moderneilla vavoilla. Eli ei ole mitenkään intetty loopin vavan olevan se yksi ja ainoa.
Mulla on ollut yksi greenline, pieni luokka ja pitkähkö. En pitänyt siitä ollenkaan.
Eiköhän tässä ollut mun kontribuutio tähän keskusteluun. Lisäksi muistutan uudestaan mun muistikuvista sekä tekstin mahdollisesta paskasta ja vääristyneestä sisällöstä...