Kyllähän se tilanne tässä vaiheessa on sellanen, et on jokseenkin turhaa kusettaa itseään/muita näillä taimenhommilla.
Kun ei ole mitallista tullut, niin sit ei vaan ole, ja sillä siisti. Kertaakaan ei ole taimenpaikalla mikään veturi ollut kiinni, joten en oikein usko et se mitallinenkaan ois käyny kääntymässä siiman nokassa.
Ei sen puoleen, olin 12v kun metätyskortin suoritin, enkä ole yhtään ukkometsoa ampunut tänäkään päivänä. Teertä, pyytä, jänistä ja vesilintua on ihan sen mitä jaksaa syödä, mut mehtoja ei. On sitä niitäkin, ketkä metson heittää kylelleen joka syksy. Samoin niitäkin löytyy, ketkä nauttii taimenta ruokapöydässä joka vuosi. Itse en kuulu kumpaankaan näistä ryhmistä, vaan olen sellanen onnellinen kalamies, joka osaa pistää piipuksi, kun oikein ahistaa jokivarressa ukkojen taimenjutut. Jos oikein etoo koko homma, niin osataan sitä avata taskarikin, ja istua vaan rantapenkalla. Katella vaan jokea, ja miettiä et kyllä se vielä joskus, kun jaksaa uskoa siihen mitä tekee.
Nuorempana oli jotenkin sellanen apina selässä, et pitäs saada se taimen, kun se pitäs saada siks et sellanen pitäs saada. Nyttemmin olen keskittynyt 85% harjuksen kalastamiseen, ja olen todennut et kun taimenkuume iskee, niin otetaan bambu kaapista, ja lähetään taimenta onkimaan. Siihen asti nautin harjuksen pinturoinnista täysin siemauksin, ja lupaan vetää jatkossakin turpaan niitä, ketkä tulee jokivarressa kysymään et montakos mittataimenta sitä on tälle kaudelle tullut.
Loppuun pakollinen hymiö, et kalamiehet uskaltas jatkossakin tulla juttusille.
Hymiöhän se kait on tuokin.