1. Perhokalastajat.net
  2. Keskustelu
  3. Galleria
  4. Uutiset
  5. Artikkelit
  6. Arvostelut
SpeyClave Mistpool Perhokolmio Kymi Fishing Shop
Tänään on 18.05.2013 16:01

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 87 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3, 4, 5, 6  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: perukemateriaali
ViestiLähetetty: 11.04.2007 19:46 
Poissa

katselin äsken maxilta jotain kalastus ohjelmaa,siinä kalastajat käyttivät hauenkalastuksessa 0.60 fluorgarboni siimaa.
kestääkö se todella hauen hampaissa?

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 12.04.2007 12:41 
Poissa

Voihan sitä kokeilla :-´

Mutta en lupaa että kestää :D

Pari kesää sitten sain testiin vastaavan tyyppistä materiaalia, joka oli tarkoitettu suolaistenvesien petojen hampaita kestämään. Totesin parin tärpin jälkeen että aika hampaattomia kavereita taitavat olla nuo barracudat sun muut... Tärppi ja poikki... tärppi ja poikki ja sitä rataa...

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 12.04.2007 12:54 
Poissa

Eipä taideta fluoroa käyttää barracudien ja muiden hampaallisten kalojen kalastuksessa, vaan shock-tippettinä tarpoonille yms "hampaattomille" sinteille. Hammaskalustoa omaaville käytetään ihan punottua (esim 7x7) vaijeria... Shock-tippet ei taas ole puruperuke, vaan ehkäisee perukkeen kulumista leukojen luustoa vasten pitkässä väsytyksessä.

Jonkin verran järeää fluoroa käytetään hauenkalastuksessa puruperukkeena, itse en vaan käsitä miksi, sillä ohut ja notkea teräsvaijeri, Predator-tyyppiset materiaalit ja titaani hakkaa sen mun mielestä osapuilleen kaikilla osa-alueilla...

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 12.04.2007 13:36 
Poissa

GyroParasite kirjoitti:
Pari kesää sitten sain testiin vastaavan tyyppistä materiaalia, joka oli tarkoitettu suolaistenvesien petojen hampaita kestämään. Totesin parin tärpin jälkeen että aika hampaattomia kavereita taitavat olla nuo barracudat sun muut... Tärppi ja poikki... tärppi ja poikki ja sitä rataa...

Itse kokeilin viime kesänä. Lopputuloskin oli sama, tosin pari ensimmäistä tuli käyneeksi kuivilla, mutta kun ensimmäinen vähän isompi imaisi perhon niin samantien poikki. Ja materiaaliin oli mielestäni hankala tehdä solmua vrt. esim. Predator ja hintakin oli samaa luokkaa. Eli säästää hermojaan kun jättää kokeilut näillä "hauen hampaat kestävillä fluoroilla" väliin suosiolla.

Profiili  

Viestin otsikko: peruke
ViestiLähetetty: 14.04.2007 22:39 
Poissa

mitenhän kun Predatorin ja monofiiliin liittää tupla-unilla yhteen kestääkö??´Syökö´ predator monofiilin poikki helposti, eli kannattaisko laittaa leikari/perukerengas?

Profiili  

Viestin otsikko: Re: peruke
ViestiLähetetty: 15.04.2007 23:11 
Poissa

Sammyboy77 kirjoitti:
mitenhän kun Predatorin ja monofiiliin liittää tupla-unilla yhteen kestääkö??´Syökö´ predator monofiilin poikki helposti, eli kannattaisko laittaa leikari/perukerengas?

Itse olen käyttänyt tuota tupla-unia, hyvin on toiminut. Predator on kuitenkin sen verran "pehmeää", että ei mielestäni leikkaa monofiilia poikki.

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 16.04.2007 00:24 
Poissa

Itse olen yhdistellyt monoa ja predatoria ihan lenkki-lenkki -liitoksella, on kestänyt ainakin tähän asti ihan hyvin. Peruke on pettänyt jostain muualta kuin tosta liitoksesta, silloin kun se on pettänyt. Viimeinen pätkä on ollut 0.45 monoa.
Hm... tarkemmin kun muistelen, niin nyt taitaa olla proleaderia käytössä. Kummatkin ovat kuitenkin toimineet ok.

Profiili  

Viestin otsikko: Re: perukemateriaali
ViestiLähetetty: 28.06.2008 17:16 
Poissa

Olen käyttänyt haukiperukkeena Cannellen Powertressiä ja tykästynyt kovasti siihen. Nyt tuota mukavan taipuisaa ja vähämuistista materiaalia ei tahdo löytyä mistään. Olisko kellään tiedossa kauppaa/nettisivua, mistä sitä voisi tilata? Omalla Googlauksella ei vastaan tullut kuin outo saksalainen sivusto, jolla ostoksia ei voi maksaa kortilla. Vai olisiko markkinoilla joku toinen vastaava tuote? Jäykistä perukkeista en tykkää.

Profiili  

ViestiLähetetty: 14.08.2008 21:23 
Poissa

Mites tällanen kuin Climax toothy critter on toiminut käytössä?? Itse kaappasin 5 metriä kaapelia haltuun ja testiin on menossa sunnuntaina. Tavaraan tehdään lenkki sulattamalla se kiinni, joten mitään solmuja ei tarvita, mikä sinällänsä tuntuu varsin toimivalta ja poikki ei mennyt sulamis/liitoskohdasta vaikka vedin kuin halpaa nautaa.....!!!

Jos joku kokeillut niin miten toimii, lähinnä putkien osalta???

Profiili  

ViestiLähetetty: 14.08.2008 21:31 
Poissa

kaverilla moinen käytössä ja ainakin kilon parin puikkareiden kanssa ei ole ongelmaa toistaiseksi ollut.

Profiili  

ViestiLähetetty: 15.08.2008 09:36 
Poissa

Olen hiljattain siirtynyt ProLeaderista Terminator-nimiseen yksisäikeiseen 40lbs titaniumiin. Mielestäni (ja myös kalojen mielestä) erittäin toimiva vaihtoehto ja perukkeet saa helposti väsättyä tarvittaessa myös vesillä kunhan pitää Abecoja ja pikaliimaa mukanaan. ProLeaderista siirryin pois parin kalan purtua tärpistä perukkeen poikki.

Profiili  

ViestiLähetetty: 15.08.2008 15:49 
Poissa

mikey kirjoitti:
Olen hiljattain siirtynyt ProLeaderista Terminator-nimiseen yksisäikeiseen 40lbs titaniumiin. Mielestäni (ja myös kalojen mielestä) erittäin toimiva vaihtoehto ja perukkeet saa helposti väsättyä tarvittaessa myös vesillä kunhan pitää Abecoja ja pikaliimaa mukanaan. ProLeaderista siirryin pois parin kalan purtua tärpistä perukkeen poikki.

Jou, ykssäikeinen 40 lb titanium mullakin käytössä, kuten kaikessa heittelyssä, mutta mihin mikey tuota pikaliimaa tursotat perukkeeseen? ProLeaderin kanssa samat ajatukset, ainoastaan jigivälineissä enään käytössä

Profiili  

ViestiLähetetty: 16.08.2008 12:18 
Mistäs tuota yksisäikeistä titaniumia vois ostaa? :-´

ViestiLähetetty: 17.08.2008 00:02 
Poissa

Pikaliimaa tungen holkkiin varmistamaan liitoksen, ennen holkin litistämistä.

Omat titaniumit olen tilannut Hollannista Lureparts-nimisestä firmasta.

Profiili  

ViestiLähetetty: 18.08.2008 08:13 
Poissa

Onkos tuo titanium-perukemateriaali taipuisaa vai jäykkää?

Profiili  

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 87 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3, 4, 5, 6  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]